perjantai 18. joulukuuta 2009

Joulun rauha

Ilman pidempiä selityksiä toivotan sinulle seuraavan laulun sanoin rauhallista, levollista ja sellaista joulua kuin juuri tänä vuonna tarvitset!


"Vem har tänt den stjärnan
som speglas i ditt öga?
Vem tog mörkret bort
i herdars blick din första natt?
Vem har flätat kronan
av strå omkring din panna?
Vem har fört tre vise
till vårt stall, min kära skatt?

Är du en av tusen små?
Är du han dom väntar på?
Du mitt lilla barn en ängel givit namn.
Är det jordens dolda skatt
jag fått skydda denna natt?
Är det själva himlen
som jag gungar i min famn?

Vem har väckt den rädslan
som lärt ditt hjärta gråta?
Varför tar din hand
så hårt ett grepp om mammas hår?
Runt oss dansar skuggor
nu är ängeln borta.
Han sa så mycket vackert,
mycket mer än jag förstår.

Giv att dina dagar
får bli till andras glädje.
Giv att alla möter dig
med kärlek mild och god.
Aldrig ska jag glömma
de ord som jag fick höra.
Vad som än oss händer,
vill dom ge oss kraft och mod.

Vem har tänt den stjärnan
som speglas i ditt öga,
himmeldiamanten
över staden Betlehem."


Kaunis taltiointi kyseisestä Carolan laulusta löytyy myös täältä, omista itsellesi viitisen minuuttia aikaa ja kuuntele tämän laulun sanoma.

Joulurauhaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti